Thematisch Netwerk J&V legt werkbezoek af aan KMar in aanloop van brexit (16 februari)

Op zaterdag 16 februari 2019 heeft het thematisch netwerk J&V met ca. 50 leden een werkgezoek afgelegd naar de Koninklijke Marechaussee. De dag begon rond 10:00 op de Beatrixkazerne in Den Haag, waar we ontvangen werden door plaatsvervangend-commandant Vincent Egbers. Na een geanimeerde introductie, werden de leden meegenomen als 'beveiligingsmanager' in een interactieve workshop bij de beveiliging van een casus. Na de lunch werden de leden meegenomen naar IJmuiden, waar zij de operationele inzet van de KMar in relatie tot de Brexit konden zien.

Het evenement werd positief door de leden ontvangen. Het thematisch netwerk Defensie (opgericht per 1-1-2019) was aanwezig. Ook het Tweede Kamerlid Antoinette Laan-Geselschap was aanwezig, net als een aantal gemeenteraadsleden en een kandidaatlid voor het Europees Parlement. De dag werd volledig verzorgd door de KMar, waarvoor het thematisch netwerk hen - namens de leden - voor bedankt.

Feedback van onze leden (via een anonieme enquĂȘte achteraf verstuurd):
  • "Een heel goede dag met grote waardering voor de mensen die dat hebben georganiseerd. Er was zelfs een hapje in IJmuiden verzorgd met heerlijke haring. Ook de busreis was een mooi moment om met partijgenoten van gedachten te wisselen. Wat mij betreft een voorbeeld voor andere netwerken. Wellicht minder bijeenkomsten maar een keer een dag uittrekken om een onderwerp op deze wijze uit te diepen. Dit geeft echt inzicht."
  • "Super georganiseerd, zeer interessant en bijzonder. Een hele mooie ervaring om niet te vergeten."
  • "Goed georganiseerd, lekker eten en interessant onderwerp. Knap gedaan dankjewel"
  • "Dank voor de gastvrijheid en inzicht gevende voordrachten."